| Felipe Massa trots op de F60 |
| maandag 12 januari 2009 13:35 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Felipe Massa is trots op zijn nieuwe werkplek bij het Ferrari team. Hedenochtend presenteerde het merk haar nieuwe deelnemer aan het publiek, en later vandaag zal de auto haar eerste meters gaan rijden op het circuit van Mugello. Felipe staat te trappelen van ongeduld om dit jaar de titel te winnen nadat hij deze op 1 punt na miste afgelopen seizoen.
"Ik voel me ieder jaar sterker, en doe steeds meer ervaring op voor het volgende seizoen" aldus Massa. "Het afgelopen jaar heb ik extreem veel geleerd, dus ik ben helemaal klaar voor het nieuwe seizoen." Felipe kan echter niets zeggen over de krachtsverdeling binnen het veld nu er zoveel wijzigingen in de reglementen zijn gekomen: " Het is erg lastig om daar nu al iets over te zeggen. Ik denk nog steeds dat McLaren onze sterkste tegenstander zal zijn, maar BMW houden we ook goed in de gaten. Renault verwacht ik ook veel van, maar zo kun je ieder team wel eens sterk naar voren zien komen. Wij werken er hard aan om als sterkste uit de bus te komen." Felipe mag vandaag de nieuwe auto als eerste de sporen geven: "Het is altijd een belangrijk en een emotioneel gebeuren als jij de nieuwe Ferrari als eerste de baan op mag sturen. Ik ben trots op de auto en ook trots omdat ik als eerste met deze auto mag rijden, het speelt toch mee bij een coureur als jij de nieuwe auto als eerste mag testen. De auto is erg compact en klein, het is bij lange na niet meer de auto welke je 10 jaar geleden had. Ook hoop ook dat hij net zo snel is als zijn uiterlijk ons doet vermoeden." Voor beelden van de presentatie klik op http://www.F1totaal.nl/foto/teampresentaties/ferrari-mainmenu-161.html
|