|
donderdag 15 januari 2009 17:29 |
|
De Fin Kimi Raikkonen stond afgelopen seizoen soms onder druk door de ietwat tegenvallende prestaties van zijn kant. Toch is de oud-wereldkampioen gelukkig bij het team van Ferrari. Hij denkt dan ook dat hij bij geen enkel ander team nog in de wagen plaats zal gaan nemen.
Raikkonen reedt jaren bij McLaren Mercedes, maar besloot toen toch om de stap naar Ferrari te maken. Daar kwam een plek vrij toen Michael Schumacher een punt achter zijn carrière plaatste. De Fin deed het goed en wist direct het kampioenschap te grijpen. Echter, afgelopen seizoen verliep het iets anders. “Dit is mijn derde seizoen met Ferrari en ik ben gemotiveerd en ik wil winnen, zoals altijd” aldus de Fin. “Afgelopen jaar ging niet zoals ik dat wilde, met name het tweede deel van het seizoen. We hebben echter veel geleerd. Ik voel me goed bij Ferrari, anders was ik hier vandaag niet geweest.”
In de media duiken nog altijd de wildste geruchten op over een komst van Fernando Alonso bij het scharlaken rode team. Raikkonen kan echter alleen over zichzelf spreken. “Ik ben ervan overtuigd dat het de juiste keuze was om dit team te gaan vergezellen. En de toekomst? Ik heb een contract tot het einde van het seizoen 2010. Gedurende het komende seizoen zullen we hier over nadenken over wat we doen. Ik denk echter dat dit mijn laatste Formule1 team zal zijn waar ik zal racen.”
Share
|