Login

Poll

Wat vind jij van de nieuwe F10?

Alguersuari wil rijden voor Toro Rosso in 2010
woensdag, 01 juli 2009 16:12

De nieuwe reservecoureur van Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso, Jaime Alguersuari, heeft aangegeven volgend jaar uit te willen komen op de baan voor het Toro Rosso team. De Spanjaard hoopt op enige dagen testwerk aan het einde van het jaar en wil zich daarmee profileren voor de Italiaanse renstal.

“Dit jaar wil ik zoveel mogelijk leren. Natuurlijk hoop ik ook dat ik de wagen aan het einde van het seizoen mag testen”, vertelde Alguersuari ten overstaan van Autosport. “Oké, ook dan zijn er weinig testgelegenheden, maar ik hoop toch op drie of vier testdagen.”

In 2010 een vast stoeltje bij Toro Rosso is het doel voor de Uit Spanje afkomstige Brits Formule 3 Kampioen. STR rijder worden is het hoofddoel. “Dat is mijn hoofddoel en het is ook het beste voor mij. Het zal lastig worden omdat er weinig getest wordt. Als je eenmaal in de F1 zit verandert er echter een hoop voor je: dat werd met Sebastien Buemi en Sebastian Vettel wel duidelijk.”

“Ik wil in de Formule 1 alles leren: het is de beste leerplaats. Er zijn genoeg jonge coureurs die in de F1 kwamen, die alles snel leerde en heel goed werden. Dat wil ik ook”, zei Alguersuari. “Fernando Alonso was 21 toen hij bij Minardi aan de bak ging. Daar leerde hij een hoop en vervolgens kon hij naar Renault om verder te leren en kampioen te worden. Vettel is nu met hetzelfde bezig.”

De 19 jarige is blij onderdeel uit te mogen maken van de Red Bull-familie. “Het is hun bedrijfsfilosofie om jonge coureurs een kans te geven. Dat in mijn ogen ook de beste filosofie die er is. Kijk maar naar wat Buemi tot nu toe presteert en wat Vettel bereikt. Dat geeft mij een hoop vertrouwen en motivatie.”

Commentaar (0)add comment

Schrijf commentaar
U moet ingelogd zijn om commentaar te geven. Eerst registreren als u nog geen account hebt.

busy