|
woensdag, 01 juli 2009 20:36 |
|
Al eerder dit jaar gingen de geruchten dat Nick Heidfeld wel eens voor het laatste seizoen in de BMW-Sauber zou kunnen zitten. Tegen zijn teamgenoot Robert Kubica moet de Duitser het steeds afleggen, en alleen als Kubica naar een ander team gaat voor veel geld kan de toekomst van Heidfeld bij zijn huidige werkgever zeker zijn.
"We zijn in gesprek met meerdere teams, en één daarvan is BMW" aldus Heidfeld tegenover Eurosport. "Het is ook weer niet zo dat ik nu perse weg wil bij het team omdat het dit jaar niet zo gaat zoals het zou moeten gaan met de auto. We hebben samen al veel bereikt, en ik weet zeker dat ze de F1 trouw blijven omdat ze gewoon willen winnen."
"Ik voel me ook nog niet te oud om nog mee te doen. Als ik 40 ben en dan pas kampioen ben, dan moet het maar zo zijn. Als je kijkt naar de laatste jaren dan zie je dat de oudere coureurs dan ineens succes hebben, en ik ben nog maar 32, dus ik ga nog even door."
"Ik weet dat mijn reputatie flink gezakt is na verleden jaar. Tot dat jaar liep alles goed, maar verleden jaar had ik opeens grote problemen om het maximale uit de auto te halen. Dit jaar lukt het weer veel beter, maar je weet wat er nu aan de hand is. In Maleisië was ik lekker bezig toen de race de code rood kreeg, daardoor kregen we maar de helft van de punten en heb ik nog maar 6 punten dit jaar. We hebben gewoonweg niet snel genoeg de auto verder ontwikkeld. De afgelopen 4 races hebben we geen nieuwe delen gekregen, en dat moet maar eens anders worden."
|