Login

Poll

Het einde van het seizoen nadert, wie wordt er kampioen?

Verstappen: Egostrijd die snel afgelopen moet zijn
donderdag, 02 juli 2009 15:46
De strijdbijl tussen de FIA en de FOTA is begraven en de Formule1 zal ook komend seizoen in de huidige vorm aantreden. In de ogen van Jos Verstappen een goed iets, want het splitsen van een raceserie kan alleen maar problemen geven.

Jos Verstappen, de meest succesvolle Formule1-coureur van Nederland schrijft regelmatig een column voor de krant De Telegraaf. Hierin geeft hij zijn kijk en mening over zaken die met de autosport te maken hebben. Dit keer belicht hij de eerdere strijd tussen de FOTA en de FIA. Een egostrijd in de ogen van de coureur.

“Het gesprek van de dag is natuurlijk wat er in de Formule 1 allemaal aan de hand is. Het leek allemaal foute boel met een dreigende afsplitsing van teams die in de FOTA zitten. Ik ben blij dat zij er met z'n allen zijn uitgekomen, want je hoeft alleen maar naar Amerika te kijken hoe slecht het uitpakt als twee series met elkaar gaan concurreren. Ik begrijp de Formule 1-teams wel. Zij willen zeggenschap over hoe de Formule 1 geregeerd en gereglementeerd moet worden.”

“Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld, want tenslotte maken zij de show. Ik heb aan de andere kant ook wel begrip voor Max Mosley, als FIA-voorzitter dan wel te verstaan. Hij is democratisch gekozen door alle landen die lid zijn van de FIA, waaronder ook Nederland.”

“Hij moet dus staan voor zijn organisatie en de autoriteit daarvan bewaren. Dat is zijn taak. Maar hij stelde zich soms zo arrogant op dat ik me kan voorstellen dat de Formule 1-teams hem zat waren. Hij werd al een dictator genoemd en dat vond hij dan weer zo onterecht dat hij weer terug ging blazen.”

“Eerst noemde hij de FOTA-teams een stelletje idioten en hun voorzitter Luca di Montezemolo schilderde hij als een 'bella figura' af. Dan ga je wel ver. In Italië ben je dan een schertsfiguur en dat kun je toch moeilijk zeggen van iemand die baas is van Ferrari en vroeger nog in de organisatie van de World Cupvoetbal in Italië zat.”
“Het is een egostrijd die snel afgelopen moet zijn en niet via de pers moet worden uitgevochten. Daar wordt niemand wijzer van. Laten ze het maar even rustiger aan doen. Dat is voor de sport het beste.”

Hoe dan ook, nu de strijd tussen de FOTA en de FIA weer ten einde is richt Verstappen zich ook weer op geheel andere zaken. Met zoon Max gaat het ontzettend goed en de komende periode zal hij veel door Europa trekken om zijn zoon bij een goed team onder te kunnen brengen.
Commentaar (1)add comment

Gerardgr said:

Gerardgr
...
Verstappen?!? Mister-ECHO himself................ De man die precies weet hoe alles werkt. Of het nu A1 is, of hoe Albers het moet doen. Die zelf het geld boven de sport heeft verkozen. Laat hem a.u.b. voor eens en voor altijd zijn mond houden over Formule 1. Wat een schertsfiguur is die man................smilies/angry.gif
juli 03, 2009

Schrijf commentaar
U moet ingelogd zijn om commentaar te geven. Eerst registreren als u nog geen account hebt.

busy