Login

Poll

Het einde van het seizoen nadert, wie wordt er kampioen?

Mercedes presenteert 2009 auto in 2010 kleuren
maandag, 25 januari 2010 13:15

Het Mercedes GP team heeft vanochtend in het Mercedes Museum te Stuttgart haar auto voor 2010 voorgesteld aan de verzamelde media. De auto bleek echter niet de nieuwe bolide te zijn, maar een 2009 BrawnGP auto, welke voor de gelegenheid in de kleuren van 2010 was gespoten.

De echte nieuwe bolide zal pas volgende maand bij de tests aan het publiek en de media getoond gaan worden, wel is de code voor de auto vrij gegeven, dit zal de MGP W01 zijn. Norbert Haug sprak de verzamelde pers vervolgens toe. "Met de presentatie van ons Mercedes GP Petronas Formule-1 team begint een nieuw en zeker niet onbelangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van Mercedes-Benz motorsport. Het nieuwe seizoen zal meer uitdagingen hebben dan ooit tevoren in de geschiedenis van de sport."

"We kijken uit naar de samenwerking met onze coureurs Nico Rosberg en Michael Schumacher, de eerstgenoemde met grote mogelijkheden en perspectieven, de tweede natuurlijk alom bekend door zijn 7 wereldtitels en met nog steeds dezelfde inzet als bij de aanvang van zijn carrière in de autosport bij ons, en van daaruit met onze hulp in de F1 terecht gekomen is."

"Ook heten wij vandaag Petronas welkom als onze titelpartner, maar ook de investeerders Aabar /IPIC en andere partners. Ik ben ook zeer blij met al onze nieuwe collega's van het voormalige Brawn GP team dat verleden jaar beide titels in de wacht wist te slepen. Het team zal ook dit jaar weer onder de bezielende leiding van Ross Brawn en Nick Fry verder gaan. Er wacht ons een uitdagende taak en doe zullen we vol motivatie, kracht en consistentie aangaan.  

Ross Brawn was zichtbaar verheugd met de ontwikkelingen rond "zijn" team: "Voor mij zijn er verschillende dingen waarover ik enthousiast ben, ten eerste is daar de toekomst van het team dat een jaar geleden geen toekomst leek te hebben, ten tweede is er de geweldige partnerschap nu met Mercedes en ten derde zal de betrokkenheid nog groter zijn. Ik verheug me op een vernieuwde samenwerking met Michael, iets waar ik niet meer op gerekend had. Het is dan ook geweldig om een team dat Mercedes heet de F1 binnen te loodsen, het merk heeft er 55 jaar over gedaan om dat laten gebeuren."

Rosberg zag een droom uitkomen nu hij bij Mercedes aan de slag kan. "Het is een droom die werkelijkheid wordt. Ik heb de mogelijkheid om de eerste echte zilverpijl sinds meer dan 50 jaar te gaan besturen. Ik verheug me er op, en ook om samen te werken met Norbert Haug, Ross Brawn en Nick Fry en niet te vergeten mijn teamgenoot Michael Schumacher. Het wordt een geweldig seizoen!"

Ook Michael liet van zich horen, maar was meer verrast door de impact welke zijn terugkeer heeft gehad op zijn fans. "Afgelopen zomer was er natuurlijk al het eerste signaal toen ik mogelijk in zou stappen, maar nu ik bij Mercedes in de zilverpijl stap waren de reacties nog grootser! Het is voor mij zeer emotioneel en een geweldig gevoel om de fans zo te zien reageren. Mijn gevoel wordt er nog meer door gesterkt, en mijn gedrevenheid nog groter!" 

Commentaar (0)add comment

Schrijf commentaar
U moet ingelogd zijn om commentaar te geven. Eerst registreren als u nog geen account hebt.

busy