Schumacher weet van geen ophouden
woensdag 27 januari 2010 20:55

De zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft nog geen meter in de nieuwe wagen van Mercedes gereden, maar hij kan zich nu al goed voorstellen dat hij over drie jaar gewoon een nieuw contract zou ondertekenen. De Duitse coureur heeft het plezier in het racen weer helemaal hervonden en sluit niet uit dat zijn avontuur binnen de sport dus wat langer zal gaan duren dan vooralsnog gepland is.

Deze week toonde Mercedes haar nieuwe look en coureurs voor het komende seizoen. Met een man als Michael Schumacher binnen het team, zijn de doelstellingen voor het aanstaande seizoen dan ook direct duidelijk. Het is echter eerst afwachten hoe de ondertussen al weer 41-jarige Duitser zal gaan presteren. Zelf maakt hij zich daar helemaal geen zorgen over en hij ziet zichzelf nog een lange periode op professioneel niveau racen.

“Het is goed dat Mercedes vertrouwen in me heeft en me daarom ook drie jaar de kans biedt om succes te hebben” aldus Michael Schumacher in gesprek met ‘Bild’. “Dat betekent echter niet dat ik over drie jaar een punt achter mijn carrière plaats. Ik heb over alles heel zorgvuldig nagedacht: Ben ik nu voor even zo enthousiast, of blijf ik hier enthousiast over? Ik ben nu al best weer een tijdje hier ontzettend gelukkig mee en ik zie mezelf dit nog wel een aantal jaren doen.”

Het is de vraag of Nico Rosberg ook zo blij is met Schumacher. Rosberg werd als eerste coureur binnen het nieuwe Mercedes team aangekondigd, maar op dit moment is het toch Schumacher die de meeste aandacht lijkt te krijgen, althans, in de media. Ross Brawn heeft ondertussen echter al laten weten dat Schumacher geen voorkeursbehandeling zal genieten en dus is Rosberg vrij om het teaminterne duel uit te gaan vechten.

Schumacher weet van geen ophouden

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen