Brawn over naamwijziging: Eigenlijk is het wel jammer
donderdag 28 januari 2010 13:17

Nadat in 2008 plotseling Honda aankondigde te stoppen met Formule1 was het lange tijd onzeker of het team wel kon blijven bestaan. Na een hele periode van onzekerheid wisten Ross Brawn en Nick Fry het team van de ondergang te redden en het voort te zetten als BrawnGP. Het was een bijzonder succesvol jaar, beide wereldtitels werden behaald.

Toen het team werd overgenomen van Honda veranderde de naam in BrawnGP, en gelijk in het debuut jaar werden beide titels gewonnen. Toch gaat de naam BrawnGP na één jaar al weer verdwijnen van het toneel want het team is andermaal overgenomen, nu door Daimler/Abar en zal verder gaan onder de naam MercedesGP.

‘Ja, om eerlijk te zijn vind ik het eigenlijk wel jammer dat mijn naam niet meer op de auto staat. Maar aan de andere kant, doordat Mercedes het team nu heeft overgenomen ontstaan er zulke grote mogelijkheden voor het team dat ik er prima mee kan leven hoor. Ik voel me enorm trots dat ik nu een deel van de Mercedes geschiedenis ga worden. Het team is nu zeker van zijn voortbestaan en heeft een bijzondere stabiele basis. Het belang van het team heeft bij mij altijd voorop gestaan dus het verdwijnen van mijn naam is ook weer niet zo erg”, aldus Ross Brawn.
Brawn over naamwijziging: Eigenlijk is het wel jammer

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen