Jenson Button: McLaren is mijn toekomst
vrijdag 29 januari 2010 15:38

Jenson Button is onder de indruk van het design van de nieuwe MP4-25. “Ik kan maar moeilijk wachten voordat wij de eerste keer met de auto mogen rijden”. Het is voor de eerste maal in de geschiedenis van de Formule1 dat de twee opeenvolgende wereldkampioenen bij hetzelfde team gaan rijden. Jenson Button, wereldkampioen 2009, maakte de overstap van BrawnGP naar McLaren alwaar hij Lewis Hamiton, wereldkampioen 2008, als teamgenoot krijgt.

“Ik moet bekennen dat de auto er bijzonder indrukwekkend uitziet, ik kan haast niet wachten voordat ik met deze auto de baan op mag gaan. Toen het doek van de auto was ben ik zelfs even een stukje naar achteren gegaan om de auto eens goed in mij op e nemen. Ik heb altijd al geweten dat McLaren zijn auto’s ontwerpt en bouwt met een zekere diepgang erin. Volgens mijn bescheiden mening ziet de auto er bijzonder goed uit. Gezien de data die wij hebben is het een goede auto maar dat moeten we bij de eerste tests maar eens even afwachten, maar in de simulator zag het er allemaal prima uit”.

“Ik heb ik januari veel tijd in de simulator doorgebracht iets wat me zeker zal helpen met de nieuwe auto. Ik heb gelukkig ook veel tijd met mijn nieuwe engineers kunnen doorbrengen, normaal gesproken ben je eigenlijk best wel veel tijd nodig om aan elkaar te wennen maar het gaat hier echt gemakkelijk”. McLaren heeft het in het vorige seizoen niet gemakkelijk gehad, de MP4-24 was zeker in het begin van het seizoen geen al te beste auto. Tijdens het laatste deel van 2009 was de auto al veel beter doorontwikkeld maar toen was het te laat om nog aanspraak te kunnen maken op de titel.

“Ja McLaren heeft het niet altijd gemakkelijk gehad in 2009 dat is waar. Maar zoals iedereen kon zien heeft dit team de kracht om zich gedurende het seizoen sterk te verbeteren en dat zagen we ook vanaf de tweede helft van 2009 gebeuren. De mensen in de fabriek hebben het de afgelopen periode enorm hard aan de nieuwe auto gewerkt, ik denk dat McLaren tijdens het aanstaande seizoen weer kan gaan meedoen om de prijzen”, aldus Jenson Button.
Jenson Button: McLaren is mijn toekomst

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen