Alonso: Uitslagen zeggen nog niets
woensdag 03 februari 2010 19:56

Fernando Alonso blijft voorzichtig op het punt van de voorspellingen nu de eerste drie testdagen gedomineerd werden door het Ferrari team. Volgens de Spanjaard zeggen deze uitslagen nog helemaal niets, en zal men veel moeten testen om ervoor te zorgen dat ze competitief en betrouwbaar zijn dit seizoen. Vooral de betrouwbaarheid is een sleutel tot het succes.

"Ik geloof niet dat we nu al direct de huizenhoge favoriet zijn" aldus Alonso. "Het zijn nog maar de eerste tests, en niemand weet van elkaar met hoeveel brandstof er gereden wordt. Misschien zijn we wel sterk, maar daar waag ik nu nog geen uitspraken over te doen. Ik zelf moet me eerst op mijn gemak voelen in de auto, en dat is waar ik me vandaag met bezig heb gehouden."

"Om competitief te zijn moeten we zoveel als maar mogelijk testen om de auto sterk en betrouwbaar te maken. We moeten alle races aan de finish komen, en daar gaat het bij de wintertests om. We moeten de auto zo sterk als maar mogelijk maken, en tot de tests op Barcelona of de laatste test op Jerez zullen we niet kijken naar prestaties. De eerste indruk was echter goed, maar dat was het verleden jaar bij Renault ook en toen stond ik ook niet vaak in Q3, dus ik blijf voorzichtig."

"Het was een emotionele dag voor me, mijn eerste werkdag bij Ferrari. Er waren maar liefst 40.000 fans aanwezig. Ik moest aan veel dingen wennen zoals het stoeltje, de remmen, de pedalen en noem maar op. Ik had nog nooit met Brembo remmen gereden, dus dat was wel even wennen. Maar het ging goed, en ik denk dat ik het maximale er uit gehaald vandaag als het gaat om de tijd op het circuit en het aantal ronden. Ik voel me al lekker op mijn gemak. De sfeer binnen het team is geweldig, en ik geniet er volop van. De Humor doet Spaans aan, dus ik voel me er echt thuis." 

Alonso: Uitslagen zeggen nog niets

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen