Virgin Racing: Jerez roept ons!
zaterdag 06 februari 2010 10:47

Virgin Racing is helemaal klaar om met de pre-season tests te beginnen na een succesvolle afronding van een tweedaagse shakedown op het circuit van Silverstone de afgelopen dagen.

Na een paar eerste verkennende ronden in de VR-01 op de eerste dag, schroefde Timo Glock het tempo flink omhoog op dag twee. Hij voltooide 42 ronden van 1,8 km op de Stowe lay-out van het circuit tijdens de ochtend.

Vanmiddag overhandigde Timo met tegenzin het stuur aan Lucas di Grassi, die voor de eerste keer het circuit op ging als een volwaardige Formule-1 coureur. Hij reed een totaal van 36 ronden. Op de vraag hoe het voelde om de auto voor de eerste keer te besturen zei Lucas: "Het voelt goed. Het voelt alsof ik thuis ben! Ik ben echt blij en onze eerste indrukken van de auto zijn zeer positief. Het is verbazingwekkend wat het team heeft bereikt in zo'n korte tijd. Ik denk dat we een sterke auto en een geweldig team hebben om van start te gaan in Jerez. Het was belangrijk voor mij om hier zo veel mogelijk te leren zodat ik volgende week kan beginnen met enkele echte kilometers op de auto te zetten. "

Nick Wirth, Virgin Racing's technisch directeur, zei: "Ik ben blij dat we een succesvolle shakedown hebben gehad van de VR-01. Om 100 kilometer te rijden zo uit de doos is een geweldige prestatie met slechts een paar kleine problemen tijdens deze twee dagen. We hebben wat goede informatie verzameld om direct terug te koppelen naar het ontwerp voor de ontwikkeling van nieuwe onderdelen, die we zelfs volgende week al kunnen testen. Al met al is dit een zeer aangename afsluiting van een gedenkwaardige week voor Virgin Racing. "

Teambaas John Booth geeft alle eer aan zijn gloednieuwe race team: "Deze shakedown was onze eerste kans om samen te werken als een team op het circuit, en het kon niet beter gegaan zijn als nu. De manier waarop het team samenwerkte om een dergelijke succesvolle shakedown te bereiken is prijzenswaardig. Ik ben erg trots op wat we hebben bereikt en we kijken ernaar uit om onze plaats in te nemen naast de andere F1-teams in de pitstraat volgende week. "

Virgin Racing: Jerez roept ons!

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen