Massa: Ik ben geen nummer twee
donderdag, 29 juli 2010 16:10

Hoewel Felipe Massa in Hockenheim afgelopen zondag van het team opdracht kreeg om Fernando Alonso aan zich voorbij te laten, wil Massa niets weten over een zogenaamde nummer twee status. Tegenover de aanwezige pers in Hongarije liet hij weten dat, zodra hij een nummer twee zou zijn, hij direct met racen zou stoppen.

Het voorval op zondag in Hockenheim maakte het voor de buitenwereld duidelijk dat Ferrari zich nu op Fernando Alonso richt en dat Massa zich met een rol als tweede coureur tevreden zal moeten stellen. Of toch niet, want de kleine Braziliaan laat nu weten zich echt niet als een nummer twee te zien. “Als ik moet zeggen dat ik de nummer twee ben, dan race ik niet meer” aldus Massa met duidelijke taal over de rollen binnen de Scuderia.

Sterker nog, mocht een soortgelijke situatie zich nogmaals voordoen, dan wil Massa maar een ding, en dat is winnen. “Dan win ik” aldus de Braziliaan, die een jaar geleden in Hongarije een zwaar ongeluk meemaakte. “Natuurlijk heb ik met iedereen binnen het team gesproken. Nogmaals, ik ben hier niet om te racen, ik ben hier om te winnen. Dat is echt mijn doel. Zolang ik nog in staat ben om te winnen, moeten we ook tot het uiterste gaan en om voor de overwinning strijden.”

In het verleden heeft Massa zich al een keer voor zijn teammaat opgeofferd, toen was het in 2007 Raikkonen die nog kans maakte op de titel. Een jaar later was het echter andersom. “Ik ben professioneel, ik werk voor het team en iedereen begrijpt dit. Herinner je nog 2007 en 2008, ik denk dan ook niet dat ik het allemaal hoef uit te leggen. Als het team de kans heeft om het kampioenschap te winnen, dan wil ik het beste voor het team.”

Massa: Ik ben geen nummer twee

Reacties  

#1 Juan1958 30-07-2010 01:19
Ik geloof niet dat er bij Ferrari een eerste en tweede rijder is, feit is gewoon dat Massa al het hele seizoen slecht met de harde banden kan rijden. Als de situatie omgekeerd was, heeft Alonso al gezegd in de pers, dan zou hij Massa voorbij laten, want het kan namelijk ook een keertje gebeuren dat hij een slechte stint heeft door de banden en dan moet je inderdaad aan het team denken.

Login of registreer om een reactie te plaatsen