Domenicali: Monza slecht resultaat? Dan volop richten op 2011
woensdag, 08 september 2010 07:29

Monza wordt voor Ferrari een belangrijk weekend, zo belangrijk dat Stefano Domenicali al laat weten dat die race zelfs het verloop van het seizoen zal inzetten. Mocht zijn team op Italiaanse bodem namelijk nog meer terrein op Red Bull Racing en McLaren verliezen, dan gooit het team de handdoek in de ring.

Het weekend op Spa was voor Ferrari een teleurstelling. Felipe Massa wist een vierde plek te behalen, maar Alonso wist door een eigen fout de wagen niet aan de finish te brengen. Door dit tegenvallende resultaat kijkt het team opnieuw tegen een grote achterstand in het kampioenschap aan. Bij Ferrari werd er dan ook direct intern overleg gepleegd, hoe heeft dit kunnen gebeuren? Een ding is nu duidelijk, het weekend in Monza wordt een sleutelweekend voor de rest van het seizoen.

Terwijl andere kleinere teams al druk voor het komende seizoen bezig zijn, heeft Ferrari achter de schermen heel wat tijd en energie in het huidige seizoen gestoken om het te kort aan snelheid weg te werken. Daar leek men in te zijn geslaagd, maar nu zou de aandacht al wel eens snel geheel op 2011 kunnen worden ingezet. “Zou Monza voor ons echt slecht verlopen dat hierbij de voorsprong van Red Bull echt groter wordt, dan zullen we vanaf maandag het personeel en het onderzoek voor de wagen van komend seizoen inzetten” aldus Domenicali tegenover  'Corriere dello Sport'.

Ondertussen wil Domenicali niets slechts over Alonso horen, in zijn ogen kan de Spanjaard net zo succesvol met Ferrari worden als dat eerder Michael Schumacher was. “Alonso doet me aan Schumacher denken. Sinds dat ik bij Ferrari ben heb ik nog nooit een coureur gezien die in Maranello zo sterk aanwezig is en onze werkzaamheden met dezelfde overtuiging volgt.”

Domenicali: Monza slecht resultaat? Dan volop richten op 2011

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen