| McLaren moet bodemplaat aanpassen voor tests |
| woensdag, 08 september 2010 19:16 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Dit weekend voert de FIA strengere controles in wat betreft de flexibiliteit van de voorvleugels en de flexibiliteit van de vloer. Het McLaren team geeft toe dat het daarvoor de vloer heeft moeten aanpassen om de test te doorstaan, tenminste met meer marge te doorstaan. Volgens Tim Goss was de MP4-25 zo ook wel door de tests gekomen, maar heeft men nu meer marge en daarbovenop nog eens verbetering van de prestatie van de bolide. "We hebben niets aan de voorvleugels hoeven te doen wat dat punt betreft" aldus Tim Goss. "Voor de vloerplaat hebben we enkele kleine modificaties moeten doorvoeren om zeker te zijn dat we ruim binnen de marges van de test zitten. We hebben de aanpassing gedaan en die direct omgezet in een kleine prestatie upgrade voor de auto." "Verder denk ik dat in de gehele pitstraat de teams aanpassingen hebben moeten doen om door de nieuwe test van de FIA te komen. Wat de planken onder de auto aangaat zijn er enkele teams die de skids in blokjes opgedeeld onder de auto hebben zetten. Met de nieuwe regels lijkt het me dat op dat punt ook enkele teams aan de slag hebben gemoeten. De vleugels waren in Spa ineens een stuk minder flexibel als in de races daarvoor bij de concurrentie. Wat onze auto betreft denk ik dat we extreem competitief zullen zijn op Monza, we krijgen nu pas de prestaties uit de nieuwe onderdelen welke we onlangs gemonteerd hebben, zoals de nieuwe diffuser."
|