Lewis: Ik ben blij dat ik kon finishen
zondag 10 oktober 2010 10:31

Lewis Hamilton is opgelucht dat hij zijn McLaren over de streep heeft kunnen brengen nadat de derde versnelling in zijn overigens nieuwe versnellingsbak hem in de steek liet. Op een dertiental ronden voor het einde was er ineens druk radioverkeer tussen hem en de pits over de problemen die in zijn versnellingsbak opdoken en wat daaraan te doen.

Met slechts 16 gereden ronden in de vrije trainingen na een crash op vrijdag in de eerste vrije training, kan Lewis niet terugkijken op een eenvoudig weekend. Tel daarbij nog eens de 5 plaatsen penalty bij op voro het vervangen van zijn versnellingsbak en je hebt een compleet drama in beeld. De derde plek bij de kwalificatie verzachtte de boel dan nog enigszins, maar de problemen in de race maken het een weekend voor Lewis dat hij snel wil vergeten.

"Je moet proberen om optimistisch te blijven" aldus Lewis na de race tegenover de BBC, "maar ik dacht werkelijk niet dat ik het einde van de race zou gaan halen. Ik kreeg veel ongebruikelijke geluiden van achter uit mijn auto te horen, en ik hield mijn vingers dan maar gekruist om het einde van de race te mogen halen. Ik beperkte het aantal keren schakelen zo veel mogelijk, om de bak zoveel mogelijk te ontzien. Gelukkig had ik een groot gat naar achteren en kon ik rustig te werk gaan."

"Ik ben alleen zo teleurgesteld voor mezelf en het team, we werken ons uit de naad om punten te scoren, en telkens is er wel weer iets dat ons daarvan weg houdt. Mijn fout op vrijdag, het wisselen van de bak die tijdens de race min of meer kapot ging en mij alleen nog maar de vierde tot zevende versnelling ter beschikking stelde. Ik heb dus mijn plaats aan Jenson af moeten staan maar was blij om het einde van de race mee te maken. Er zijn nog 3 races te gaan en 75 punten te verdelen. Het zal erg lastig worden maar ik blijf vechten. Zij blijven maar punten verzamelen en weten telkens te finishen. Maar goed, we blijven er gewoon voor gaan." 

Lewis: Ik ben blij dat ik kon finishen

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen