Senna begrijpt dat Renault voor ervaring kiest
zondag 13 februari 2011 20:03

Bruno Senna kreeg tijdens de laatste testdag op Jerez de kans om achter het stuur van de R31 van Lotus Renault te kruipen. De Braziliaan wil niets weten dat dit zijn dag was om het team ervan te overtuigen dat men hem tot vervanger van Kubica moet benoemen. Sterker nog, Senna begrijpt maar al te goed dat het team voor ervaring kiest.

Bruno Senna kreeg tijdens de laatste testdag op Jerez de kans om achter het stuur van de R31 van Lotus Renault te kruipen. De Braziliaan wil niets weten dat dit zijn dag was om het team ervan te overtuigen dat men hem tot vervanger van Kubica moet benoemen. Sterker nog, Senna begrijpt maar al te goed dat het team voor ervaring kiest.

Het lijkt nog slechts een formaliteit te zijn alvorens men bij Lotus Renault officieel bekend maakt dat Nick Heidfeld de komende tijd de plek van Kubica bij het team zal innemen. De Duitser kende tijdens zijn testdag een goed debuut en lijkt hiermee het team van zijn kunnen te hebben overtuigd. Bruno Senna had echter ook nog een dag de kans om ervaring op te doen, maar niet om eventueel tot vervanger van de Pool benoemd te kunnen worden, is hij zich ook zelf bewust.

"Ik had slechts een dag in de auto en dat ging goed, maar als voorbereiding moet je veel meer dan dat hebben - ze hebben behoefte aan een coureur die klaar is om het te doen", zei hij. "Het was niet een onderlinge test. In ongelukkige omstandigheden kreeg ik een grote kans om in de wagen te rijden en wat werk voor het team te verzetten. Gezien het feit dat ik hier pas drie weken ben, is het een geweldige kans om wat ervaring met zowel de wagen als team op te doen. Het team weet wat ze nodig hebben en het is aan hen wat zij doen."

Hoewel Senna zich bewust is dat hij voorlopig nog niet voor het team Lotus Renault aan de start van een Grand Prix zal staan, is hij ontzettend tevreden met de kans om te mogen testen.  "Het was briljant," zei hij. "Het was de tweede keer dat ik een test had in een Formule 1-auto ooit. Aangezien ik al voor een jaar heb gereden is dat echt ongelofelijk. Het doen van een volledige testdag in een auto leert je zoveel als coureur.”

Senna begrijpt dat Renault voor ervaring kiest

Share

Reacties  

#1 LGerdsen 13-02-2011 20:10
Jammer,had die Bruno graag een jaar de kans gegund bij dit team

Login of registreer om een reactie te plaatsen