| Revaliderende Kubica: Mijn werk zit er nog niet op |
| donderdag 14 juli 2011 10:03 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Robert Kubica is nog altijd herstellende van een zwaar ongeluk tijdens een rally. Bij Lotus Renault wacht men geduldig op zijn terugkeer en ook de Pool zelf kan niet wachten om weer in de F1-wagen plaats te kunnen nemen. Hij laat weten dat zijn werk er in Enstone nog niet op zit en hoopt snel weer aan de F1 deel te kunnen nemen.
Na een lange mediastilte, is het nu de Pool zelf die laat weten dat alles goed gaat en hij ziet een comeback binnen de F1 dan ook niets in de weg staan. “Ja, wat betreft die eerste vraag” aldus de coureur op de vraag of hij komend seizoen weer op de startopstelling zal staan. De tweede vraag was of hij om het kampioenschap kan gaan strijden. “Wat betreft die tweede vraag moeten we afwachten wat de tests in 2012 ons gaan brengen”, aldus de coureur op ‘Motorsport-Total.com’. “Ik ben een coureur van Renault, laat er dan ook geen twijfel over bestaan voor welk team ik komend jaar aan de start zal verschijnen. Natuurlijk mis ik dit jaar het rijden, maar ik voel dat mijn werk in Enstone nog niet klaar is. Ik heb geen herinneringen aan het ongeluk zelf, ik ben me enkel van de consequenties bewust. Ik heb het gevoel alsof het niet is gebeurd.” Nu is het de vraag of Kubica bij zijn comeback weer de snelheid van daarvoor kan oppakken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een coureur na een zwaar ongeluk niet meer de echte snelheid te pakken krijgt. Kubica is er echter niet bang voor. “Laten we het hopen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet, ik denk dat alles precies hetzelfde als daarvoor zal zijn.” Wat betreft de vooruitgang gaat het ook goed. Hij kan al steeds meer zelf en Eric Boullier liet eerder deze week al optekenen rekening te houden met een terugkeer nog in dit huidige seizoen. Daar wil de Pool zelf niet op vooruit lopen, maar hij erkend wel dat het steeds beter gaat. “Ik voel me nog wat zwak, maar wat betreft mijn algemene toestand gaat het goed. Mijn gewicht zit weer op het normale niveau en sinds enkele weken kan ik al weer zonder hulp mijn eigen gang gaan. Ik voel me dan ook best goed.” Wanneer we de Pool weer voor de camera’s zien verschijnen is echter nog niet bekend, de Pool wil hier verder ook geen duidelijke uitspraken doen. Hij richt zich voorlopig eerst geheel op zijn eigen herstel. "Ik weet het niet. Zodra ik de tijd heb voor dergelijke media activiteiten. Nu moet ik me eerst op de revalidatie en het trainingsprogramma concentreren.”
|

Reacties
RSS lijst met reacties op dit artikel