Pirelli: Harde compound niet meer nodig in 2011
maandag 08 augustus 2011 12:16

Pirelli heeft laten weten dat het naar alle waarschijnlijkheid de harde compound band dit jaar niet meer zal gaan gebruiken. Volgens Paul Hembery van het bandenmerk is de compound iets te hard en heeft de medium bewezen goed bestand te zijn tegen het geweld.

"Ik denk niet dat we harde compound nog weer gaan zien dit jaar" zegt Paul Hembery. "Volgens mij is die iets te hard en de medium compound heeft al voldoende bewezen bestand te zijn tegen de ruwe circuits. Met de circuits die nog op de lijst staan zal deze absoluut niet voor problemen gaan zorgen."

"Volgend jaar denk ik dat we de huidige medium compound de harde band zullen gaan noemen, en dat we een nieuwe compound zullen gaan ontwikkelen welke tussen deze medium en de soft in zal gaan zitten, waarbij we een gat van 1 seconde willen hebben tussen de compounds. Het gat tussen de Supersoft en Soft is wat ons betreft precies goed, het is dan wel kleiner, maar de band bouwt veel sneller af wat het voordeel al snel tot nadeel laat worden."

"Dit zelfde effect willen we ook met de medium en hard gaan doen. Wat de komende races betreft zullen we blijven wisselen met de compound om het beste uit de races te halen. Als bedrijf denk ik dat we trots mogen zijn op de bijdrage die we geleverd hebben aan het spektakel. Als je kijkt naar de tijd die we maar hadden en de beperkte testmogelijkheden met de teams dan moeten we blij zijn met het huidige resultaat. "

Pirelli: Harde compound niet meer nodig in 2011

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen