Senna: Komende twee races zijn zeker
donderdag 25 augustus 2011 16:36

Het beloofde persbericht van Lotus Renault laat nog op zich wachten, maar Bruno Senna heeft tijdens de persconferentie in België het een en ander over zijn situatie duidelijk gemaakt. De Braziliaan laat weten dat hij enkel voor de komende twee races (Spa en Monza) zeker is van een raceplek bij het team. De intentie is echter om het gehele seizoen aan de start te staan.

De kogel is gisteravond dan toch door de kerk gejaagd. Niet Nick Heidfeld, maar Bruno Senna mag zich vanaf nu racecoureur in dienst van Lotus Renault GP noemen. Toch is nog altijd niet duidelijk hoe het team met de huidige situatie wil omgaan, gezien Senna naar nu blijkt nog niet zeker is voor de rest van het seizoen. De zaak aangaande het contract met Heidfeld lijkt dan ook nog niet helemaal te zijn opgelost. Daarnaast wordt ook nog de naam van Grosjean veelvuldig aangehaald als eventuele kandidaat om dit seizoen nog kilometers te maken.

“Op dit moment ben ik bevestigd voor deze en de volgende race” aldus Senna zelf tijdens de persconferentie. “Er zijn nog wat zaken die opgelost moeten worden. Ik kan niet bevestigen dat ik ook de rest van het seizoen aan de start zal staan. De intentie is dat dit het geval zal zijn, maar dat kan ik op dit moment dus niet bevestigen.”

Met de late bekendmaking dat Senna dit weekend in de wagen zal plaatsnemen, is het eerste doel voor de coureur dan ook om weer even zijn ritme te hervinden. Tijdens de vrijdagtraining op het circuit van Hongarije mocht hij al even wat kilometers maken, toch is het racen weer een andere tak van sport. “Het zal een hele uitdaging worden om halverwege het seizoen, zelfs nog wat verder in het seizoen, weer te gaan racen.”

Senna: Komende twee races zijn zeker

Share

Reacties  

#1 LGerdsen 25-08-2011 16:49
lekkere duidelijke zaak daar. dat team komt op mij echt niet meer als een topteam over....

Login of registreer om een reactie te plaatsen