| Alonso: Massa een van mijn sterkste teamcollega’s |
| zondag 04 september 2011 09:43 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Fernando Alonso is de nummer 1 binnen het team Ferrari. Daar lijkt het vanaf de buitenzijde in ieder geval wel op. Felipe Massa kan tegenover de Spaanse teammaat geen sterke indruk achterlaten. Toch is Alonso blij met de Braziliaan als teammaat en laat weten dat hij zelfs een van zijn sterkste teamcollega’s is. In het seizoen 2008 kon Felipe Massa nog strijden om het kampioenschap, maar sindsdien hij in 2009 de zware klapper in Hongarije heeft meegemaakt kan hij niet meer imponeren. De kleine man moest vechten voor zijn leven, maar kwam weer terug binnen de F1. Vanaf dat moment heeft hij ook Alonso als teammaat, en die is hem meest van tijd de baas. Dat Alonso voor het team de nummer 1 is, werd vorig jaar tijdens de GP van Duitsland pijnlijk duidelijk toen Massa middels een teamorder plaats moest maken. Massa laat zelf regelmatig weten dat hij het zwaar heeft, maar dat hij nog altijd dezelfde is als voor zijn ongeluk. Alonso laat nu ook weten dat de Braziliaan weldegelijk een snelle jongen is. “Felipe maakt het me in ieder geval niet gemakkelijk” aldus Alonso tegenover ‘Auto Bild motorsport’. “We zitten dicht bij elkaar en meestal gaat het slechts om een tiende van een seconde. Hij is in ieder geval een van de sterkste teamcollega’s die ik heb gehad.” “Hij heeft vaker wat pech, zoals afgelopen jaar in Singapore. Daar was hij tijdens de kwalificatie sneller dan mij, maar toen ging de versnellingsbak kapot.” In de media wordt alle lange tijd over de positie van Massa binnen het team Ferrari gespeculeerd. Opmerkelijk is dat dit eigenlijk al enige jaren het geval is, en dat hij nog altijd bij het team rijdt. Ook voor komend seizoen beschikt hij nog over een contract met het team. Alonso schuift het dus op pech en lijkt niet zo op een nieuwe teammaat te zitten wachten. Ook al heeft hij middels de media openlijk toegegeven dat hij zelfs Vettel welkom zou heten. “We werken zeer goed samen, ook al hebben we een totaal verschillende stijl van rijden. Ik ben agressiever in de bochten dan hij.”
|

Reacties
Naah, Massa heeft mij nog nooit kunnen imponeren, is alleen bij Ferrari terecht gekomen omdat de vader van zijn manager er jaren teambaas was. Ik heb het natuurlijk over Todt, Jean welterverstaan.
Ik geloof ook niet dat Alonso een teammaat als Vettel naast zich duld, we weten allen nog wat er is gebeurd toen hij bij McLaren reed. Links en recht werd hij ingehaald door een rookie, Hamilton dus..
Massa mag van mij vanaf volgend jaar helemaal wat anders gaan doen..Maar goed, hij heeft een contract op zak helaas.
RSS lijst met reacties op dit artikel