Red Bull kan teamorders gaan gebruiken
donderdag 27 oktober 2011 19:18

Nu beide titels binnen zijn zou je denken dat er geen teamorders meer nodig zijn bij Red Bull, maar Christian Horner laat weten dat niets minder waar is. Indien nodig zal het team haar wereldkampioen Sebastian Vettel de opdracht geven om van het gas te gaan om Mark Webber te laten passeren voor de extra punten welke deze opleveren in zijn jacht op plek 2 in de stand.

"Uit oogpunt van het team zullen we er alles aan doen om Mark te helpen" laat Horner weten. "Het is een gesprek dat we aan moeten gaan met de beide coureurs, maar ik weet dat Mark het liever eigenhandig voor elkaar bokst. Ik weet niet of Mark er wel van houd om dingen te krijgen, maar ik weet wel bijna zeker dat als we Seb vragen om aan de kant te gaan hij gehoor zal geven aan dit verzoek."

"Voor Mark is een tweede plek in de stand van belang. Het is nog belangrijker om hem voor het einde van het jaar nog een race te zien winnen. Voor Sebastian is er alleen maar een statistisch belang dat nog rest voor de laatste races. We benaderen dit weekend net als alle anderen en gaan er gewoon vol voor."

Red Bull kan teamorders gaan gebruiken

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen