Petrov biedt verontschuldigingen aan team aan
zaterdag 19 november 2011 09:03

Vitaly Petrov heeft in een brief aan het team zijn verontschuldigingen aangeboden voor zijn uitspraken in een interview voor het Russische TV station Russia 2 eerder deze week. In dit interview haalde Vitaly sterk uit naar het team voor het gebrek aan strategie, ontwikkeling en prestaties in de pits gedurende pitstops.

“In mijn contract staat dat ik niets negatiefs mag zeggen over het team helaas” zo ageerde hij in het interview, “maar er is al veel geschreven in de media. Volgens de mensen heeft het team veel kritiek op haar coureurs, maar lees mijn interviews maar eens na, ik heb nog nooit een kwaad woord over het team gezegd ondanks de vele blunders die er gemaakt werden. Hoeveel zijn we verloren bij pitstops, met de strategie?”

“Zelfs zonder een snelle auto hadden we in de punten kunnen rijden, maar de strategie klopt van geen kanten en ik kan het nu niet langer voor me houden” waren de woorden. Van deze woorden heeft hij nu spijt en in een brief aan het team heeft hij dan ook zijn verontschuldigingen aangeboden. Volgens Vitaly is het een interview dat direct na de race in Abu Dhabi is gegeven, en was hij nog emotioneel over het feit dat hij weer buiten de punten was gevallen.

“Ik zat nog vol adrenaline, en ik had de woorden niet mogen zeggen die ik gezegd heb. Ik zoek geen excuses, maar ik verontschuldig me voor alles wat ik gezegd heb. Ik heb nog één kans om de boel recht te zetten in Brazilië, en ik zal mijn uiterste best doen om jullie daar trots te maken. Ik moet me daar zelf beter presenteren dan dat ik in Abu Dhabi heb gedaan.”

Petrov biedt verontschuldigingen aan team aan

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen