|
dinsdag 22 november 2011 13:17 |
|
Het jaar verloopt niet lekker voor Felipe Massa. Bij Ferrari is men duidelijk geweest dat komend seizoen voor de kleine Braziliaan een belangrijk jaar zal gaan worden, en daar is de coureur zelf zich ook van bewust. Komend seizoen wil hij niet meer in de schaduw van teammaat Alonso staan, maar weer volop om de prijzen kunnen meestrijden.
Het loopt niet enkel lekker bij Ferrari dit jaar, ook Felipe Massa kijkt op een lastig seizoen terug. De coureur kent al een hele geschiedenis bij Ferrari, waar hij coureurs als Michael Schumacher en Kimi Raikkonen al naast zich had staan. Nu is Fernando Alonso zijn teammaat, en de Spanjaard is dit jaar duidelijk de snellere van de twee.
“Dit jaar ging het niet zo goed” aldus een realistische Massa. “We hebben het echter weten te tackelen met onze vechtlust en dat zal ons ook komend jaar verder naar voren brengen, waarbij we hopen dat we dan een heel ander kampioenschap zullen hebben. Het doel is om direct vanaf het begin snel te zijn, om iedere race voor de overwinning te kunnen strijden. Dit was geen goed jaar voor mij, maar hetzelfde geldt voor het team. Als coureur heb ik de wil om de volle honderd procent te geven om me komend jaar te verbeteren.”
Komend weekend staat eerst zijn thuisrace nog op het programma, tevens zijn 100ste GP in dienst van de Scuderia. “Dit zal een zeer speciaal weekend voor mijn worden, tien jaar sinds ik mijn eerste race in de F1 had, niet enkel tien jaar van competitie, in 2003 was ik namelijk nog testrijder bij Ferrari. Hoe dan ook, ik ben nog altijd jong en er komt nog veel aan, maar tien jaar is steeds heel wat binnen de F1 als coureur. Daarnaast race ik al zes jaar voor de Scuderia, heb deelgenomen aan honderd GP’s voor het team, wat me een van de coureurs maakt die het meeste voor dit team hebben geracet.”
Share
|