| Massa tegen Barrichello: ‘Stop met F1!’ |
| woensdag 23 november 2011 13:53 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Binnen de F1 zijn niet al te veel Brazilianen meer actief als racecoureur. De meest ervaren man van het stel is Rubens Barrichello. De man die ook enkele Nederlandse woordjes als ‘kwalificatie’ kan uitspreken moet vrezen voor zijn plek bij Williams. De afgelopen weken en zelfs maanden is er al veel over geschreven, maar de coureur zelf lijkt van geen ophouden te weten. De komende race in Brazilië ziet hij zelf dan ook niet als zijn afscheidsrace, maar Massa denkt daar anders over. Felipe Massa heeft met zijn landgenoot over de huidige situatie gesproken. Bij Williams lijkt men niet door te willen met de veteraan, die zelfs op zoek is gegaan naar geld om zijn plek veilig te stellen. Het doet Massa, in dienst van Ferrari, pijn om te moeten toezien hoe zo’n ervaren coureur dadelijk geen waardig afscheid kan nemen. “Ik heb hem een advies gegeven: ‘Stop ermee’.”, aldus Massa tijdens een interview met ‘TotalRace’. “In mijn ogen heeft hij een ongelooflijke carrière in de F1 gehad: de coureur met de meeste GP’s en vele overwinningen. Het is een carrière waar de meeste coureurs van dromen.” “Hij heeft voor de beste teams binnen de F1 geracet. Ik heb hem niet het advies van stoppen gegeven vanwege zijn leeftijd of iets als dat. Maar vandaag de dag zijn er binnen de F1 12 teams, en vijf of zes van deze teams vragen geld voor een plek. En dat is absurd. Mijn mening, en dat is wat ik hem heb verteld, is dat ik niet wil zien dat Barrichello, met wat hij in F1 heeft bereikt, naar geld op zoek is. Ik heb hem verteld te stoppen en om die laatste race te gebruiken als een mooi einde. Ik weet echter ook dat hij zal doen waarvan hij denkt dat het beste voor hem is. Als een vriend zal ik hem steunen en ik hoop op het beste voor hem.”
|

Reacties
RSS lijst met reacties op dit artikel