|
maandag 28 november 2011 10:52 |
|
Felipe Massa heeft een dikke punt achter het teleurstellende seizoen van 2011 gezet. Ook tijdens zijn thuisrace in Brazilië kon de kleine man niet tot goede prestaties komen. Toch lag een deel van de oorzaak hiervan al op de zaterdag. Na de kwalificatie ontdekte het team een lekke band, waardoor een driestopper direct onmogelijk was.
Tijdens de race in Brazilië werd duidelijk dat de meeste coureurs voor een driestopper gingen. Dat bleek uiteindelijk ook de snelste tactiek te zijn. Voor Felipe Massa was het echter niet mogelijk om die tactiek te volgen. Na de kwalificatie ontdekte het team in de avonduren een lekke band, waardoor de set van zachte banden niet meer kon worden ingezet. Met een set minder van de zachte band zou een driestopper betekenen dat Massa extra stints op de hardere band zou hebben moeten rijden. Gezien de prestaties van de Ferrari op het hardere rubber, was dat geen optie.
“Ik had een lekke band in een van mijn sets van zachte banden” aldus Massa. “We zagen het pas in de avond. Hierdoor was ik niet in staat om voor een driestopper te gaan. Dat had ik alleen kunnen doen door drie sets van medium te gebruiken, en dat kon niet. Hierdoor had ik het wel ontzettend lastig.”
Voor Massa betekent de teleurstellende race in Brazilië het einde van een teleurstellend seizoen. De Braziliaan hoopt komend seizoen sterker voor de dag te komen. Ook bij Ferrari heeft men al laten optekenen dat men meer van Massa wil zien, wil hij in de toekomst de rode kleur willen verdedigen.
Share
|