| Niet Petrov aan zet, maar juist Lotus? |
| zaterdag 03 december 2011 14:05 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Het huidige team Lotus Renault GP zal komend seizoen onder de naam Lotus verder gaan. Het team heeft voor het komende seizoen een hele lijst aan coureurs waar men een keuze uit kan maken. Zo is daar Robert Kubica die nog altijd herstellende is van zijn zware ongeluk tijdens een rally, heeft men Bruno Senna aan boord en zit Romain Grosjean in de startblokken om een tweede carrière binnen de F1 op te pakken. Daarnaast heeft men ook nog een geldig contract met Petrov, dat ook komend seizoen doorloopt. Na uitlatingen van Petrov over het team leek echter zijn toekomst ineens onzeker. Helemaal toen het team ook nog eens bekend maakte Kimi Raikkonen voor een comeback te hebben gestrikt. De lijst met coureurs werd op deze manier enkel langer en Petrov werd de keuze gegeven of hij nog wel binnen het team wilde blijven. Daar lijkt hij nu met een ‘ja’ op te hebben geantwoord, waarmee de laatste plaats bij Lotus nu ook lijkt te zijn opgevuld, of toch niet? “Ik weet dat dit seizoen niet een echt goede kant van me heeft laten zien” aldus Petrov tijdens een interview met de officiële website van Race of Champions. “Maar ik ben nog altijd een rookie. Ik heb pas twee jaar binnen de F1 erop zitten. Ik heb veel geleerd en tijdens een derde seizoen zal ik het weer veel en veel beter doen. In 2010 maakte ik fouten die ik dit jaar niet meer maakte. Ik heb dus een grote stap vooruit gemaakt. Ik kan het. Ik maakte nog altijd wat foutjes, maar F1 is niet de makkelijkste sport. Maar kun je je voorstellen waartoe ik in 2012 in staat ben?” “ Ik zal opnieuw een stap zetten en samen met Kimi, samen in een team, zal het ontzettend leuk worden. Hij is ervaren en ik wil hier deel van uitmaken. Ik hoop dat het team de juiste keuze zal maken en laten we nog enkele dagen afwachten. Ik hoop bij dit team te blijven, ik houd van dit team. Ik wil niet naar een ander team wisselen, dus laten we hopen en afwachten op het antwoord.”
|