di Resta: Vettel had gewoon de beste auto
zondag 11 december 2011 21:42

Paul di Resta is een oude teammaat van Sebastian Vettel. Ze reden samen in een F3-team in 2006 en toen versloeg de Schot met de regelmaat van de klok de Duitse wereldkampioen. Dankzij de steun en inbreng van BMW en Red Bull kwam de jongere Duitser veel sneller in het Formule 1-circus, met het gekende resultaat.

Een journalist wilden wel eens weten welke mening di Resta daarover had. Hij verkreeg volgend antwoord: "We hadden toen dezelfde auto, dezelfde motor en dezelfde banden en ik heb hem destijds verslagen. Ik ga Vettels prestaties van de laatste twee jaar niet bekritiseren, maar hij won het kampioenschap omdat hij gewoon de beste auto had. Hij deed wat hij moest doen, maar een andere rijder in dezelfde auto had vermoedelijk identieke resultaten behaald. Ik hoop ooit dezelfde mogelijkheden te hebben."

Deze uitlatingen kwamen enigszins als een verrassing aan. Di Resta staat er namelijk voor bekend dat hij heel goed nadenkt vooraleer hij spreekt. Misschien is het zijn bedoeling geweest zijn imago wat op te krikken, want hij wacht nog steeds op een bevestiging van zijn team Force India.

di Resta: Vettel had gewoon de beste auto

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen