Vettel wil nog meer wereldtitels
dinsdag 13 december 2011 20:38

Sebastian Vettel heeft alle redenen om gelukkig te zijn. Dit jaar onttroonde hij Fernando Alonso als jongste dubbele wereldkampioen op meer dan overtuigende wijze, maar toch wil de Duitser nog meer: niets meer of minder dan een derde wereldtitel. Minimaal.

Vettel heeft nog niet veel rust gekend na de seizoensafsluiter in Brazilië. Hij mocht zijn titel gaan vieren tijdens het officiële gala van de FIA in Delhi en zaterdag laatst was hij in Milton Keynes, thuisbasis van Red Bull Racing, voor een demonstratie. Daar heeft hij verklaard dat hij niet van plan is zijn carrière op een rustiger tempo voort te zetten, nu hij twee titels op zak heeft. Aan een pensioen denkt hij helemaal nog niet.

"Als ik op 24-jarige leeftijd zou zeggen dat ik alles heb bereikt, dat ik het beste uit mijn carrière achter de rug heb, dat het vanaf nu af aan alleen maar kan verergeren, dan zou dat heel triest zijn. Ik hoop dat mijn beste dagen nog moeten komen. Ik hoop dat ik, zowel op privé als op professioneel vlak, nog mooie dingen mag meemaken.", zei Vettel.

De Formule 1 telt vijftien dubbele wereldkampioenen, Vettel inbegrepen uiteraard. Er zijn slechts vijf rijders die een derde titel hebben behaald, met name Ayrton Senna (1988,1190 en 1991), Nelson Piquet (1981, 1983 en 1987), Niki Lauda (1975, 1977 en 1984), Jackie Stewart (1969,1971 en 1973) en tenslotte Jack Brabham (1959, 1960 en 1966).

Vettel wil nog meer wereldtitels

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen