Alguersuari verrast door besluit Toro Rosso
donderdag 15 december 2011 13:25

Jaime Alguersuari werd gisteren totaal verrast door de aankondiging van Scuderia Toro Rosso dat hij zijn plek af moet staan binnen het team aan Ricciardo en Vergne. Volgens Alguersuari duidden de gesprekken welke hij vlak voordien had met Marko en Tost juist op een verlenging van zijn contract.

Op dinsdag dacht de Spanjaard nog niet eens na over zijn verdere carrière omdat hij ervan overtuigd was dat hij nog een jaar F1 zou gaan doen, om vervolgens op de woensdag geconfronteerd te worden met de harde werkelijkheid. De beslissing van het team was bij lange niet dat wat hij verwacht had.

"Ik ben verrast door dit besluit" begint Jaime. "Nog geen week geleden zat ik om de tafel met Helmut Marko en Franz Tost net nadat ik de Challenge of the Stars in Florianpolis gewonnen had. Beiden praatten ze mij over de plannen welke ze volgend jaar met me hadden. Ze waren enthousiast en vol vertrouwen, en vroegen me direct om afgelopen maandag in Madrid te zijn voor happening van CEPSA. Dit gebeuren gaf mij de overtuiging dat ik in 2012 ook nog voor hen zou rijden."

"Ik ga echter geen oordeel vellen over het gebeuren, vooral omdat ze me in 2009 als 19-jarige ineens lieten debuteren in de F1 zonder ooit een meter in een dergelijke auto gereden te hebben. Het nieuws van mijn ontslag  is echter nog onbegrijpelijker dan dat moment. Ik ga ze echter niet veroordelen omdat ze me daar gebracht hebben waar ik nu ben. Vanaf mijn 15de gaven ze me alles wat ik nodig had om een compleet coureur te worden."

"Ik heb het genoegen gehad om F1 te mogen rijden, en daar ben ik ze dankbaar voor. Het is geen drama, want ik heb genoeg plannen voor nu en later. De verrassing duurde maar een paar uur, genoeg tijd om met mijn familie er over te praten, naar het leven op straat te kijken en te beseffen dat het leven vol kansen en uitdagingen zit." 

Alguersuari verrast door besluit Toro Rosso

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen