| McLaren laat zich in 2012 niet verrassen |
| dinsdag 20 december 2011 20:41 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Na een bemoedigend slot van het wereldkampioenschap 2011, is men bij het Engelse team vol vertrouwen. Martin Whitmarsh vertelde: "Onze mensen hebben zeer goed werk geleverd, vooral op het gebied van de betrouwbaarheid, maar dat kan snel veranderen. We hebben het eerder meegemaakt, we wonnen twee opeenvolgende kampioenschappen en plots verloren we de aansluiting. We moeten dus ten alle tijde op scherp staan." McLaren denkt een goede auto ontwikkeld te hebben voor volgend jaar, maar zolang er geen testen op circuit zijn verreden, is het moeilijk te weten op welk niveau ze staan ten opzichte van de concurrentie. Whitmarsh zei hierover: "Verleden week nam ik deel aan de vergadering van ons 2012 project. Naar mijn mening hebben de ingenieurs goeie vooruitgang geboekt en ik beëindigde die vergadering als een goedgehumeurd en tevreden man.” “We moeten nu echter dynamisch blijven voortwerken. Volgens mij werkt het team hard en goed en ik ben ervan overtuigd dat onze twee rijders volgend jaar gemotiveerd zullen zijn. Onze auto wordt iedere week verbeterd, maar omdat we voorlopig niet kunnen vergelijken met de concurrentie, is het een beetje blind werken, we weten niet of we de goeie richting zijn ingeslagen. Ieder team heeft zijn ups en zijn downs. Je bepaalt een doel en wanneer je die bijna bereikt hebt, ga je erin geloven. Bepaalde jaren waren wij niet altijd vol vertrouwen bezig, omdat we merkten dat we de verkeerde richting in waren geslagen." Whitmarsh verklaarde tenslotte dat McLaren zijn lesje wel had geleerd...
|

Martin Whitmarsh, directeur van