| Domenicali in het oog van de orkaan |
| vrijdag 30 december 2011 16:00 | |||
|
Gerelateerd nieuws
De huidige FIA-voorzitter heeft zelf Ferrari geleid van 1993 tot 2007. Onder zijn bewind kende het Italiaanse team haar grootste successen. Todt werd door Montezemolo gevraagd een goed werkende renstal uit te bouwen, nadat ze al enkele jaren aan het kwakkelen waren. Ooit heeft Niki Lauda de interne politiek bij Ferrari bestempeld als 'spaghettipolitiek" en hij had het vermoedelijk bij het rechte eind. Jean Todt kreeg 'carte blanche' en zette de Italianen op een zijspoor om enkele kaskrakers te contracteren waaronder Ross Brawn en Michaël Schumacher. Het genie en het organisatietalent van Todt deed de rest, met de gekende resultaten. Na het behalen van de wereldtitel bij de constructeurs en de rijders (met Kimi Raikkonen) in 2007, gaf hij de kroon over aan Domenicali. De nieuwe baas zette weer Italianen aan het hoofd van de diverse divisies en kon alleen maar de constructeurstitel behalen in 2008. Het aantrekken van een stercoureur als Fernando Alonso haalde weinig uit. 2011 was een heel moeilijk jaar voor Ferrari en men wil dan ook terug uitblinken in 2012. Het is duidelijk dat de druk op Domenicali immens moet zijn. Jean Todt zei daarover: "Als je aan het hoofd staat van een prestigieus team als Ferrari, dan bevind je je in het oog van de orkaan. Ook ik kreeg constant kritiek te verwerken. Achteraf bekeken was ik blij en fier dat ik zelf heb beslist om met pensioen te gaan, gezien het risico op een ontslag."
|

Als je de baas bent van de beruchte renstal