| Gerhard Berger is een tevreden man |
| vrijdag 30 december 2011 16:05 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Berger was coureur tussen 1984 en 1997 en behaalde 10 GP-overwinningen bij Benetton, McLaren en Ferrari. Hij werd nadien sportief directeur bij BMW om tenslotte baas en mede-eigenaar te worden van Toro Rosso. In 2008 verkocht hij zijn aandelen van dat team aan Red Bull en ging hij officieel met pensioen. De laatste weken deden geruchten de ronde dat Berger wel eens Eric Boullier kon vervangen als teambaas bij Lotus, of dat hij eigenaar kon worden van het Super Nova Team in de GP2-klasse. Aan een Oostenrijks televisiestation wilde Gerhard Berger de puntjes op de spreekwoordelijke 'i' plaatsen: "Het is heel simpel. Ik zou zeggen dat de helft van de geruchten gewoon speculaties zijn en de andere helft aanbiedingen. Ik heb echter besloten om mijn pensioen niet af te breken en echt te profiteren van mijn vrije tijd. Ik blijf uiteraard mijn interesse behouden en daardoor word ik inderdaad hier en daar opgemerkt. Ik heb er echter genoeg van om altijd maar in een vliegtuig te zitten en constant onderweg te zijn. 24 op 24 uur Formule 1 hoeft voor mij niet meer. Ik sluit niets uit, maar het zou een enorm zware beslissing zijn om terug te komen." Nochtans heeft Berger enkele weken terug een missie aanvaard als voorzitter van de commissie 'éénzitters', opgezet door de FIA. Hij heeft deze taak aangenomen, enkel en alleen maar omdat hij een uitzondering wilde maken voor Jean Todt, zijn oude baas bij Ferrari en huidig FIA-voorzitter. "Ik zei tegen Jean dat ik het goed vond, dat ik hem wilde helpen en mijn ervaring delen. Je moet er verder niets achter te zoeken, ik heb geen zin om de post van FIA-voorzitter over te nemen. Dat is niets voor mij."
|

De Oostenrijker is al enkele jaren met pensioen en daar is hij heel blij mee. Dit betekent, naar zijn zeggen, dat hij weinig zin heeft om nog een belangrijke rol te vervullen binnen de Formule 1-wereld.