Rosberg wil zijn eigen boontjes doppen
zondag 08 januari 2012 19:05

De 26-jarige Nico Rosberg is één van de weinige coureurs die geen manager heeft. Hij heeft gezegd dat hij de diensten van zijn vader niet meer nodig heeft om zijn verdere carrière uit te bouwen.

De Duitser heeft bekend gemaakt dat hij helemaal alleen met Mercedes heeft onderhandeld over zijn nieuwe contract. Hij kreeg de hulp van zijn vader, oud-wereldkampioen Keke Rosberg, pas bij de laatste fase. Hij zei daarover: "Zijn raadgevingen zijn steeds heel belangrijk geweest voor mij, maar nu heeft hij een stapje opzij gezet. Toen ik met Mercedes over mijn contractverlenging onderhandelde, had ik niemand die me bijstond. Het was een serieuze uitdaging en mijn vader heeft me pas geholpen op het laatste moment, vooral voor het papierwerk en dat soort dingen."

Volgens Rosberg weren er helemaal geen problemen tussen zijn vader en teamgenoot Michael Schumacher. Hij verwees daarbij naar het beruchte 'Rascasse-incident' tijdens de kwalificaties van de Monegaskische Grand Prix in 2006. Michael Schumacher blokkeerde toen zijn Ferrari in die beruchte bocht, waardoor Fernando Alonso zijn snelle ronde moest afbreken. De Spanjaard ontplofte en beschuldigde de zevenvoudige wereldkampioen van vals spel. Hij werd bijgestaan door Keke Rosberg, die de manoeuvre van de Ferrari-rijder als onsportief bestempelde. Nico vertelde daarover: "Ze hebben de strijdbijl begraven. In deze zaak heb ik me altijd neutraal willen opstellen. 't Is misschien één van de redenen waarom mijn vader geen interviews meer wil geven."

Rosberg wil zijn eigen boontjes doppen

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen