| Hamilton: ik wil met Jenson voor de titel vechten |
| vrijdag 13 januari 2012 21:21 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Hamilton denkt dat Red Bull tevens dit jaar het te kloppen team zal zijn, maar volgens hem zal McLaren klaar staan om het gevecht vanaf de eerste race aan te gaan. "Het mag duidelijk zijn, ik heb de nieuwe McLaren al mogen zien en die ziet er stukken beter en sneller uit dan vorig jaar. De Red Bull is eigenlijk een aerodynamische evolutie van de auto uit 2009. Deze behaalde zijn hoogtepunt halfweg het seizoen 2011. Het was een fenomenale wagen die dan nog eens kon rekenen op een ongelooflijke betrouwbaarheid. Wij daarentegen hadden dezelfde betrouwbaarheid, maar de snelheid ontbrak ons. Tijdens de winter droom je altijd van een auto die je vanaf de eerste race in staat stelt te winnen. De laatste jaren was dat helaas het geval niet. Ik wil dat er hier verandering in komt en dat we ogenblikkelijk goede resultaten halen. Alleen op deze manier kunnen wij een goed seizoen beleven." Over zijn teammaat Button zei hij: "Jenson is een zeer snelle coureur en hij heeft een goed team om zich heen weten te bouwen. Ik wil hem iedere race verslaan en ik ben ontgoocheld als ik daar niet in slaag. Op psychologische vlak hebben wij geen problemen met elkaar. Hij heeft een zeer open karakter en je kunt met hem makkelijk in één en eenzelfde team werken. Het zou geweldig zijn dat ik met Jenson kan vechten voor de wereldtitel. Maar dat hangt alleen af van de auto die McLaren ons zal geven."
|