Berger sceptisch over terugkeer Räikkönen
vrijdag 13 januari 2012 21:24

Winnaar van 10 Grand Prix' en ex-eigenaar van het Toro Rosso Team, Gerhard Berger, heeft enkele bedenkingen bij de comeback van Kimi Räikkönen. Vooral op sportief vlak.

Oud-wereldkampioen Kimi Räikkönen besliste de WRC vaarwel te zeggen en tekende onlangs een nieuw contract bij Lotus. Gerhard Berger heeft zich daarover wat sceptisch uitgelaten: "Kimi is een toffe kerel, een rare vogel die wat kleur brengt in de Formule 1-wereld. Het is zeker dat zijn terugkeer een goeie zaak is voor de Formule 1, maar is hij in staat om terug op het hoogste niveau mee te draaien? Volgens mij een 50/50 kans. Misschien heeft hij de sport weer nodig om wat van de Vodka af te blijven en zichzelf wat discipline op te leggen."

Berger ging verder: "Het zou me verwonderen dat hij de kracht kan opbrengen. Heeft hij nog de ambitie en de nodige discipline, broodnodig in deze sport? Je mag hem wel niet onderschatten, hij is een zeer snelle coureur en ik hoop echt wel dat hij slaagt in zijn opzet. In elk geval zou ik hem, als teambaas, geen stuurtje hebben gegeven. Er is immers een te groot verschil tussen de rally en de Formule 1 en volgens mij keert hij niet terug in goeie omstandigheden."

Berger sceptisch over terugkeer Räikkönen

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen