Van der Garde op pole bij HRT?
woensdag 18 januari 2012 11:58

Met de bekendmaking dat Bruno Senna komend seizoen onderdak bij het team Williams heeft gevonden, is ook duidelijk dat de kansen van de Nederlander Giedo van der Garde bij dat team zijn verkeken. Het team dat nog plaats kan bieden is het team HRT. De coureur die naast Pedro de la Rosa wil plaatsnemen zal echter wel een flink budget met zich mee moeten brengen, een slordige 6 miljoen euro, dat schrijft het blad ‘Marca’.

Giedo van der Garde heeft zijn zinnen gezet op een stap naar de F1 en lijkt bij HRT goede kans te maken. Het team wil minstens 6 miljoen euro op zijn rekening zien staan voordat de coureur een contract krijgt aangeboden. Daarmee is duidelijk dat het team nog altijd de zoektocht naar geld aan het voortzetten is. Van der Garde zou het geld wel hebben, gezien hij op de nodige financiële steun kan rekenen, maar is niet de enige die deze vrije plek in zijn vizier heeft.

De laatste maanden worden al veel coureurs met de laatste plek bij HRT in verbinding gebracht en spreekt Liuzzi zelfs over een geldig contract te beschikken. Al moet de Italiaan zelf ook bekennen dat contracten eigenlijk maar weinig voorstellen binnen de F1. ‘Marca’ is van mening dat de lijst van coureurs lang is en dat het nog maar de vraag is of Giedo van der Garde het komende seizoen de kleuren van dit kleine achterhoedeteam mag gaan verdedigen.

Zelf is hij nog altijd hoopvol gestemd. “Ik wacht nog altijd op nieuws. Ik train op dit moment ontzettend hard om mezelf zo goed mogelijk voor te bereiden!” aldus de Nederland via zijn Twitter account. “Ik ben er positief over dat ik snel goed nieuws kan brengen.”

Van der Garde op pole bij HRT?

Share

Reacties  

#1 LGerdsen 18-01-2012 12:04
Zou toch weer leuk zijn om een landgenoot binnen de F1 te hebben.

Login of registreer om een reactie te plaatsen