|
vrijdag 20 januari 2012 10:15 |
|
In 1997 reed Jarno Trulli nog voor het team Minardi, nu vele jaren later verdedigt hij de groen/gele kleuren van Caterham. De Italiaan kent al een heel verleden binnen de F1, maar laat weten dat zijn tijd bij het nieuwe team Caterham zelfs zwaarder is dan de tijd bij Minardi.
Wie al enkele jaren de F1 volgt weet dat het team Minardi niet om de prijzen aan het meestrijden was. Het team reed meestal haar ronden achteraan het veld. Toch zijn veel coureurs hun F1-cariiere bij dit team gestart, zoals Trulli, maar ook Alonso. Toen Trulli uiteindelijk bij het team Toyota aan de slag was, leek hij daar zijn carrière te gaan beëindigen, totdat dit team ineens besloot de F1 te verlaten. Trulli besloot nogmaals het avontuur aan te gaan en de stap naar Team Lotus (nu Caterham) te maken. En die stap is niet makkelijk geweest.
“Mensen realiseren zich niet hoe zwaar het is om vanaf nul te beginnen” aldus de Italiaan tegenover ‘Gazetta dello Sport’. “Ik ben gewend om voor Minardi te rijden, maar dit is veel lastiger. Je kunt simpelweg geen fouten maken, want die hebben consequenties. Ik ben er echter van overtuigd dat we gedurende het jaar verdere stappen vooruit kunnen gaan zetten.”
De laatste tijd gaan er echter veel geruchten dat Trulli niet die voorwaartse stappen bij het team zal gaan meemaken. Met name de coureur Petrov werd veelvuldig met de plek van Trulli in verbinding gebracht. Nu is met name het verhaal dat de Rus een reserverol bij het team kan gaan vervullen. Alle geruchten brengen Trulli niet van de wijs. “Ik heb een contract met Caterham, en dat is het. Ik weet niets van alle geruchten en het team heeft me niets laten weten.”
Share
|