D’Ambrosio derde man bij Lotus
woensdag 25 januari 2012 18:21

Jerome D’Ambrosio heeft zich bij het team Lotus gevoegd, daar zal de Belg komend seizoen de rol van derde man op zich nemen. Hij is dus de eerste reserve mocht Kimi Raikkonen of Romain Grosjean niet aan de start van een race kunnen verschijnen.

De plaatsen binnen de F1 zijn bijna verdeelt en enkel nog bij HRT was er een plek vrij voor een racecoureur. Jerome D’Ambrosio heeft er echter voor gekozen om een andere weg te bewandelen en komend seizoen als reservecoureur binnen een team aan de slag te gaan. Dat dit nu net bij Lotus is komt niet geheel als een verrassing. Eerder was D’Ambrosio nog racecoureur bij Virgin Racing, waar nu Charles Pic zijn plaats inneemt.

Hoewel hij nu naar alle waarschijnlijkheid niet aan racen toe zal komen, is de Belg tevreden met deze mogelijkheid. “Het is een fantastisch gevoel om deel van het Lotus F1 Team uit te maken” aldus de coureur. “Het is een spannende nieuwe stap in mijn carrière. Ik heb al voor een kleiner team geracet waar ik veel van de F1 heb geleerd. Nu heb ik de kans om met een groot team samen te werken met geweldige potentie voor mijn verdere ontwikkeling. Met mijn race ervaring op zak weet ik dat ik een goede bijdrage zal kunnen leveren.”

D’Ambrosio derde man bij Lotus

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen