| Petrov verwacht snel duidelijkheid |
| woensdag 25 januari 2012 21:15 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Eind verleden jaar moest Vitaly Petrov het veld ruimen bij het toen nog Renault geheten Lotus team. Romain Grosjean nam zijn plek in nadat de prestaties van de Rus in de ogen van he team niet voldoende waren. Momenteel wordt hij nu genoemd als vervanger voor Trulli bij het Caterham F1 team, maar dat is nog allerminst zeker. Ook wordt zij naam genoemd in connectie met Marussia, het Russische automerk dat nu de teamnaam heeft overgenomen van Virgin, een rol bij HRT lijkt echter niet binnen het blikveld van de coureur te liggen. Vanochtend werd het rubber voor 2012 gepresenteerd door Pirelli, en ook daar was Petrov aanwezig. Paul Hembery laat echter direct weten dat er geen contract als testcoureur ligt voor de Rus bij Pirelli, maar dat dit wel tot de mogelijkheden zou kunnen behoren mocht er geen plek bij een team zijn als coureur. Petrov zelf wil er niets over loslaten: "Alles wat ik nu zou zeggen zou in honderd verhalen compleet uit zijn verband getrokken worden. Mijn manager is momenteel druk bezig met contracten, en ik wil jullie dan ook vragen om nog even geduld te hebben. Ik denk dat we over een week duidelijkheid kunnen geven over wat we gaan doen. Ik wil in de F1 blijven, want als je eenmaal weg bent is het lastig om terug te keren op de grid, dat is zeker."
|