| Liuzzi: Berger heeft mijn carrière verwoest |
| vrijdag 27 januari 2012 12:59 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Liuzzi komt uit de Red Bull Young Driver stal, en kwam in de F1 terecht nadat hij in 2004 in de GP2 alles maar gewonnen had dat er te winnen was, en werd door Helmut Marko gezien als het nieuwe wonderkind in de F1. In 2005 zat hij dan ook in de Red Bull bolide naast David Coulthard, maar moest deze delen met Christian Klien. Eind 2005 richtte Red Bull het Toro Rosso team op, en de volgende twee jaar werd Liuzzi daar gestald. Eind 2007 besloot Berger in te zetten op de combinatie Vettel/Bourdais en daarmee stond de Italiaan ineens helemaal buiten spel. Als derde coureur bij Force India zat hij 1,5 jaar op de bank, en toen Giancarlo Fisichella door Force India werd vrijgegeven om naar Ferrari te gaan om daar de gewonde Felipe Massa te vervangen, keerde Liuzzi terug op het circuit als coureur. Na 2009 en 2010 bij Force India te hebben gereden vonden we hem verleden jaar ineens bij HRT terug, en ook daar lijken zijn kansen nu voorbij. Liuzzi denkt wel te weten waar zijn neergang begonnen is en kijkt dan ook even terug op zijn loopbaan. “Het ging mis met mij toen Gerhard Berger bij Toro Rosso kwam” begint Liuzzi. “Ik was op het verkeerde moment op de juiste plek, en Scott Speed en ik moesten de consequenties dragen. Het ging niet om snelheid of prestaties, maar puur om de typische politieke spelletjes die gespeeld worden als het om veel geld gaat.” Dat het er soms raar aan toe ging binnen het team in die tijd blijkt wel uit het feit dat Scott zelfs een keer een oorvijg van Franz Tost kreeg te verduren. Voor het opleidingsprogramma van Red Bull heeft de Italiaan ook niet veel goede woorden over: “Sinds Vettel er is wordt het als een succes gevierd, maar als je kijkt dat ze 50 of 60 coureurs onder hun vleugels hebben dan hebben ze het ook wel voor het uitzoeken. Speed, Alguersuari, Buemi en ik komen uit dezelfde emmer, maar het blijft op geld aankomen, geld is macht. Het is eenvoudig als je de keuze kunt maken uit zo’n groot aantal coureurs, en het is voor hen dan ook heel eenvoudig om een carrière te maken en te breken.”
|

Vitantonio
Reacties
RSS lijst met reacties op dit artikel