Volkswagen denkt serieus over F1-deelname
zondag 29 januari 2012 11:11

De geruchtenstroom is al langer dan vandaag op gang, maar die lijkt nu wel in een stroomversnelling te komen. De Duitse media denkt te weten dat Volkswagen binnen zeer afzienbare tijd het Formule 1-circus zou vervoegen. Niet als constructeur, maar wel als motorleverancier. Nochtans heeft het merk in het verleden gezegd dat zoiets 'misschien' kon besproken worden na 2018.

Wolfgang Durheimer, hoofd van Volkswagen Motorsport, is een project aan het afronden die zo'n deelname mogelijk moet maken. Althans dat beweren de Duitse Media. Durheimer vertelde aan de pers: "Dit jaar nog zal ik mijn project voorleggen aan de Raad van Bestuur. Mijn plannen gaan niet alleen over de sporttakken waar wij nu al actief in zijn. Volkswagen wil zich richten op de Amerikaanse, Aziatische en Midden-Oosten markten en helaas zijn wij daar in de motorsportwereld niet zo bekend. We moeten daar dringend iets aan doen. De Formule 1 domineert de motorsport in Europa en Azië. Amerika is een ander verhaal, daar hebben ze Indy en Nascar. We bekijken ook deze mogelijkheden." Sommigen beweren echter dat het project van Durheimer de aankoop van een bestaand team zou inhouden en dan zou Toro Rosso de meest geschikte kandidaat zijn.

De discussie over een F1-deelname wordt bij Volkswagen al jaren besproken en steeds stuitte het op een veto van Ferdinand Piech, de grote baas van de VW-groep. Het is niet geweten of hij ondertussen al van idee is veranderd... Er zijn nog andere tegenstrijdige berichten, zoals de opmerking van Ulrich Hackenberg, hoofd Technische Ontwikkeling bij Volkswagen. In maart 2011 zei hij: "Er zijn vermoedelijk wel een paar mensen op de wereld die ons graag in de Formule 1 zouden zien, maar het maakt geen deel uit van ons programma. Ik kan het weten, want het zou uit mijn budget komen."

Volkswagen denkt serieus over F1-deelname

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen