| Giedo van der Garde test en reserve coureur bij Caterham F1 |
| zaterdag 04 februari 2012 10:38 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Giedo van der Garde is officieel als test en reservecoureur aangekondigd bij het Caterham F1 team, het voormalige Team Lotus. "Ik ben erg blij dat ik deel ga uitmaken van de Caterham F1 familie, en erg uitbundig over mijn volgende stap binnen mijn F1 carrière. Het is een fris team met enkele zeer goede mensen aan boord. Tony Fernandes is uitermate ambitieus, en heeft erg veel goede mensen naar het team gehaald om in de toekomst succesvol te zijn. Ik kijk er al naar uit om te leren en progressie te maken met het team, zowel in als buiten de auto" aldus Giedo. "Het is goed voor Nederland dat er weer een landsman in de sport aanwezig is. Dat ik de enige Nederlander binnen het veld ben is goed voro de sport in Nederland, omdat het interesse minder werd na de Verstappen periode. Ik hoop dat de vlam voor de sport in mijn land nu weer aanwakkert, en dat ik de F1 weer naar hen toe kan brengen. Ik dank McGregor en iedereen die dit voor mij mogelijk heeft gemaakt." Tony Fernandes laat weten blij te zijn met de aanstelling van de Nederlander: "We zijn blij Giedo welkom te mogen heten in de familie die Caterham F1 heet. Hij is een talent die we al in de gaten houden sinds het bestaan van dit team. Zijn prestaties in de GP2, vooral in die van 2011, heeft laten zien dat Giedo één van de grootste talenten is die de autosport momenteel kent. Dat we hem nu als reserve coureur hebben kunnen vastleggen is een echt pluspunt voor het team. Ik weet zeker dat hij zowel op als naast de baan zal groeien en wensen hem alles goede toe bij zijn eerste stappen binnen de F1 met ons team."
|

Reacties
RSS lijst met reacties op dit artikel