| Trulli: Ik maak me geen zorgen om mijn plek |
| maandag 13 februari 2012 20:15 | |||
|
Gerelateerd nieuws
Binnen de groep F1 fans bestaan momenteel twee kampen. Het ene kamp staat achter Jarno Trulli en diens prestaties terwijl het andere kamp hem het liefst het voorbeeld van Rubens Barrichello zien volgen om plek te maken voor jong talent. De Italiaan zelf maakt zich geen enkele zorgen om zijn plek binnen het team, en verwacht ook niet dat het alsnog de andere kant op zal gaan en dat hij zijn stoeltje af moet staan. "Ik ben veilig" laat Trulli desgevraagd weten. "Ik begrijp best de positie van enkele teams, en dat we momenteel wereldwijd door een zware economische tijd gaan. Sommige teams raken hierdoor in de problemen. Ik weet niet de werkelijke positie waarin teams verkeren, maar ik snap dat ze op zoek moeten naar sponsoren en betalende coureurs. Het enige dat ik nu kan zeggen is dat ik een contract heb en dat ik test voor het team." "Mocht het anders worden dan hoop ik dat iemand van het team vooraf met me komt praten, maar tot dusverre heeft er nog geen enkel gesprek plaatsgevonden met die strekking. Dat Van der Garde eerder heeft mogen rijden dan ik is niet belangrijk. Hij moet ervaring opdoen, dus het team laat hem rijden. Hij deed redelijk goed werk door kilometers op de auto te zetten en vanaf nu gaan we het verdere testwerk plannen omdat ik volgens de agenda als eerste gepland sta om te rijden."
|