| Ecclestone: Bahrein blijft op de kalender |
| woensdag 15 februari 2012 19:46 | |||
|
Gerelateerd nieuws
"Bahrein staat op de planning en we gaan er heen" laat Bernie weten aan The Telegraph. "Ik heb altijd al gezegd dat de herdenking van die dag weer tot nieuwe onlusten zal gaan voeren. Mensen ter plaatse zeggen dat het van korte duur zal zijn en dat de race over twee maanden hier geen enkele hinder van zal ondervinden." "De teams maken zich ook geen enkele zorgen. Die lijken gelukkig te zijn dat alles zonder problemen zal doorgaan. Verleden jaar was er een veel duidelijkere reden om niet te gaan en was onze keuze dan ook logisch. Sinds die tijd is er echter veel veranderd." Gisteren reden er weer pantserwagens door de straten van Manama, en werd er met traangas op demonstranten geschoten die herdachten dat een jaar geleden de opstand begon. "De boodschap welke ik kreeg was dat er kinderen slaags waren geraakt met de politie. Enkele Britse politici hebben ons gevraagd om af te zien van de race, maar daar ga ik niet op in. De F1 is niet politiek geëngageerd, en als we een besluit nemen dan kan alleen een onveilige situatie ons van het rijden daar afhouden."
|