Petrov vervangt Trulli bij Caterham
vrijdag 17 februari 2012 12:20

Lange tijd leek het er op dat Jarno Trulli in 2012 gewoon het seizoen zou gaan rijden, en zelfs tijdens de test zat de Italiaan nog in de CT01 en wist nergens van, maar vandaag is dan naar buiten gekomen dat hij toch uit de auto gezet wordt en dat Vitaly Petrov zijn plek zal gaan innemen. Giedo van der Garde blijft derde rijder bij het team.

"Dit is een geweldige dag voor mij" lacht een blije Petrov, "ik wil dan ook Tony, Kamurudin Meranun en SM Nasurudin hartelijk danken voor de kans om bij hun team te gaan rijden. Het team is tegelijk met mij begonnen in de F1 en is al gegroeid naar een serieus team met successen in het verschiet. De geest en de passie die Tony en het hele team hebben en hun vertrouwen in de toekomst is aanstekelijk, en ik ben dan ook vereerd om met hen te mogen gaan werken in het komende seizoen en nog vele seizoen erna."

Door de komst van Petrov staat Trulli ineens zonder team. "Ik begrijp het besluit van het team en ik wil Tony en de anderen dan ook hartelijk bedanken voor de tijd welke ik bij het team mocht rijden. Ik wens hen veel geluk en het beste voor het komende seizoen" aldus Trulli.

Tony Fernandes: "Het was geen eenvoudig besluit om Jarno uit de auto te halen en te vervangen door Petrov. Maar het was een besluit dat in lijn staat met ons voornemen om een frisse wind door het gehele team te laten gaan. Daarnaast hebben we natuurlijk ook een realistisch oog voor de economische toestand in de wereld. Jarno had achter het stuur een enorm talent, en zijn verdiensten voor de sport zullen dan ook nooit vergeten worden. We openen nu een nieuw hoofdstuk met ons team en Vitaly is de juiste man daarvoor. Wij heten Vitaly dan ook van harte welkom en wensen hem dan ook veel succes toe tijdens zijn werk bij ons."

Petrov vervangt Trulli bij Caterham

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen