Trulli: Todt bood me baan bij Ferrari aan
dinsdag 21 februari 2012 21:45

Met het afscheid van Jarno Trulli uit de Formule1, moet de sport het dit seizoen zonder een Italiaanse coureur stellen. Bij Caterham besloot men om de ervaren coureur aan de kant te zetten voor de Rus Petrov. Ondertussen blijkt Trulli al de nodige aanbiedingen vanuit andere raceklassen te hebben ontvangen. De coureur is trots altijd voor zijn rijkunsten te zijn aangenomen, en nu laat hij weten dat zelfs Jean Todt van hem gecharmeerd was.

Met een lange carrière binnen de F1, kan Trulli ook terugkijken op de nodige werkgevers. Ferrari heeft hij echter nooit als werkgever gehad, al had hij dat in eigen hand. In tijden dat de Italiaan voor Toyota aan de start stond, heeft Jean Todt hem een baan bij de Italiaanse renstal aangeboden. “Niemand weet dit, maar ik denk dat ik nu wel publiekelijk Jean Todt kan bedanken dat hij een van de weinige topteam managers was die heeft overwegen mij in dienst te nemen” aldus Trulli in gesprek met het magazine ‘Autosprint’.

“Niemand weet dit, maar Todt bood me een plek bij Ferrari aan. Ik zal niet zeggen wanneer dit precies was: Ik racete voor Toyota en ik deed dat aardig goed. Ik had echter een lange verbintenis met het Japanse team getekend en in mijn carrière heb ik me altijd aan contracten gehouden. In 15 jaar Formule1 heb ik nooit advocaten nodig gehad. Ik wil Todt niet alleen danken voor de geboden kans bij Ferrari, een kans die ik helaas niet kon accepteren, maar ook voor zijn advies als ik hem om raad vroeg. Hij is altijd heel eerlijk tegenover mij geweest. Ik heb dit altijd voor me gehouden, maar vandaag is het tijd om te bedanken.”

Trulli: Todt bood me baan bij Ferrari aan

Share

Login of registreer om een reactie te plaatsen